hoppa över till:
Gb glace, Stolt sponsor av world Happiness report 2021
VÅRT LYCKOMANIFEST
Lycka!
Vad är det? Var finns den? Hur gör jag för att känna det ... lite oftare?
Är det den jag är? Där jag bor? Vad jag tjänar? Vad jag kan köpa?
Lycka känns som något svårfångat. Och generellt blir vi mer olyckliga i världen för varje dag som går.
Men det positiva är att vi kan förändra detta.
För vi söker lycka på fel ställen.
Lycklig är nämligen inget jag är.
Lycka är något vi alla kan skapa!
För vi har alla en superkraft. Det är alldeles för få som använder den. Men vi har alla den.
Varje dag i våra liv finns det lyckligare val vi kan göra.
Lyckligare val handlar inte om mig ... som individ. Utan om oss ... de personer vi lever bland.
Forskning visar nämligen att det är de val vi gör i vårt samhälle som gör den största skillnaden när det gäller lycka.
Vi är GB Glace. Så vi vet allt om lyckliga val! Men nu ska vi hjälpa oss själva att även göra andra lyckliga val.
Enkla val i vardagen.
Som läggs ihop och sprider sig för att göra vårt samhälle och även oss själva lyckligare!
Så det är upp till oss, kära vänner. Vi har superkraften med oss.
Låt oss börja göra lyckligare val tillsammans.
Låt oss göra vår värld till en lyckligare plats, en gata i taget!
Varför glass gör dig lycklig?
Glass = Lycka. Det är vetenskap.
Folk har länge undrat vad det beror på att man känner en lyckokänsla och uppfylls av glädje när man äter glass. Oavsett om man får en stund för sig själv eller firar något med en grupp vänner kan glass göra en vanligt stund till något fantastiskt.
2013 löstes mysteriet av brittiska forskare som analyserade hur känslan av välbefinnande och tillfredsställelse ökar när man äter glass . Under två dagars tid fick testdeltagarna välja mellan glassarna Cornetto Classic eller Cornetto Jordgubb och ombads fylla i ett tacksamhetstest.
Aktiviteten upprepades, individuellt och i grupper, med och utan glass – och alla deltagare ombads skriva ner tre saker som de var tacksamma för.
Teamet upptäckte att det fanns en betydande koppling mellan glass och lycka, de fann att varje kombination av tacksamhetsaktiviteten och glassätandet (tillsammans eller för sig) ledde till en ökad mängd positiva känslor.
LYCKOEXPERTER
Lycka är ett viktig ämne.
GB Glace har inspirerats av några ledande experter inom ämnet lyckoekonomi i sin strävan att göra världen till en lyckligare, mer inkluderande plats, en gata i taget.
"Teamet hos GB Glace har en stark förståelse för varför lyckligare samhällen är så viktiga, och eftersom GB Glace når ut till samhällen över hela världen har man möjlighet att vara en viktig del av att skapa en lyckligare värld!”
"Som en del av Unilever har GB Glace goda möjligheter att ge ett meningsfullt bidrag till den hållbara utvecklingen och världslyckan. Unilever betraktas med rätta som ett av världens mest hållbara och ansvarsfulla företag och det är fantastiskt att ha Unilever som huvudpartner för att göra världen till en lyckligare plats!"
WORLD HAPPINESS REPORT
GB Glace och FN:s World Happiness Report 2021
Varje dag skapar GB Glace stunder av lycka för människor i samhällen runt om i världen – och firar detta genom den officiella sponsringen av FN:s World Sustainable Development Solutions Network (SDSN) World Happiness Report (öppnas i ett nytt fönster) – som du kan läsa här (öppnas i ett nytt fönster).
GB Glace för människor samman kring glass och sprider lycka genom sociala kontakter. Sponsringen är det senaste steget i varumärkets engagemang för att öka lyckan i olika länder världen över och är en del av GB Glace ambition att belysa vikten av sociala kontakter mellan människor som en drivkraft för att göra dem lyckligare.